Donderdag 24 maart 2016 - Reisverslag uit Skoura, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu Donderdag 24 maart 2016 - Reisverslag uit Skoura, Marokko van Gerda Lubbe - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 maart 2016

Blijf op de hoogte en volg Gerda

27 Maart 2016 | Marokko, Skoura

Na een regenachtige nacht vertrekken we om 09.00 uur, met 33 deelnemers, met de 2 gidsen, Abdul en Mickey. We wandelen door de droge rivierbedding naar de Kasbah Amridil, waar we koffiedrinken en met Réda de gids, meer komen te weten van het leven in een Kasbah.
Na deze leuke intermezzo, de wandeling door de wijk om Amridil heen, en de Palmerie, waar het irrigatiesysteem met het spaarzame water wordt getoond. We hadden een Engels-talige en een Frans-talige gids, en we hadden 2 groepen geformeerd voor een goede verdeling van het aantal mensen, maar dit liep grandioos door elkaar heen, door de gidsen zelf, dus hebben we maar besloten om 1 groep te vormen, met 2 gidsen……wel competitiestrijd tussen die 2, maar…..hoe het ook zij…een prima wandeling in de natuur en tussen de tuintjes van de bevolking, lekker weer en we waren 12.45 uur weer op de camping, in de zon en ieder zijn ding…….
Morgen rijden we naar Tinerhir…..

Verslag uit: Marokko, Skoura

Marokko 2016

Van dag tot dag

1 Aanvang reis in Tarifa (Spanje), welkomstdiner

2 Overtocht van 1,5 uur van Algeciras naar>Tanger-Med, Marokko > Cap Spartel

3 > We rijden langs de Atlantische kust naar het vissersplaatsje Moulay-Bousselham

4 Moulay-Bousselham,

5 > Moulay Idriss mogelijkheid voor bezoek aan oude Romeinse stad Volubilis

6 Moulay Idriss, busexcursie naar de koningsstad Meknes, lunch

7 Moulay Idriss, bezoek Moulay Idriss

8 > Mohammedia

9 Mohammedia, busexcursie koningsstad Rabat, lunch

10 Mohammedia, busexcursie Casablanca naar Hassan II moskee. Dit is de mooiste en grootste moskee van Marokko

11 > El Jadida

12 El Jadida

13 > Safi

14 Safi, mogelijkheid de keramiekstad Safi te bezoeken

15 > Marrakech

16 Marrakech, busexcursie koningsstad Marrakech, bezoek aan de Jardin Majorelle, Saaidische graven en het Bahia paleis

17 Marrakech, diner bij het Djema El Fna plein, afgesloten met een wandeling over het Djema El Fna plein bij nacht

18 > Taliouine, via de Tiz’n Test pas

19 Taliouine rustdag

20 > Tafraoute

21 Tafraoute, excursie 4x4 WD, door de Ait Mansour kloof, lunch

22 > Sidi Ifni

23 Sidi Ifni, rustdag

24 > Sidi Ouassay

25 Sidi Ouassay, facultatieve excursie vogelreservaat Parc National de Sousse-Massa

26 > Agadir, Aghroud

27 Agadir, Aghroud, stadsexcursie Agadir

28 > Ida Ougourd, Essaouira, camping Le Calme, diner

29 Ida Ougourd, Essaouira, busexcursie vissersplaats Essaouira

30 > Marrakech

31 > Door de Hoge Atlas naar Ait Benhaddou via de Tiz’n Tichka pas

32 Ait Benhaddou, excursie leemdorp, diner

33 > Door de woestijn naar Zagora, mogelijk onderweg bezoek aan de filmstudio’s van Ouarzazate